Our Marriage

Daisypath - Personal pictureDaisypath

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, July 12, 2010

My Womb

Salam People

Its been a while aku tak mengarut2 kat blog ni.mungkin kehangatan utk berblogging dah bkurang sejak awal tahun ni.tapi aku cuba utk mulakan semula.kerana ada topik yg ingin aku ceritakan.

Sekarang ni, aku sedang mengandung ,yg berusia 5 bulan.Ye..perkara yg di nanti2kan bagi setiap isteri.bersyukur sgt2 sebab kali ni kansungan aku berjaya melepasi trisemester.kandungan ku yg pertama tahun lepas tidak berjaya melepasi tri semester dan aku mengalami keguguran.

3 bulan pertama, sgt sukar di gambarkan.walaupon aku tidak lah mengalami alahan yg teruk.tapi,keadaan agak melemaskan laa juga.kurang selera makan, waktu tidur yg tidak menentu,rasa lapar yg tak menentu masa, pening dan kadang2 muntah, x boleh terhidu aroma makanan...

Sejak 3 minggu lepas,keadaan kembali reda.semuanya beransur2 hilang dan berkurangan.keadan lebih bertenaga sekarang ni... selera pon makin mantapss..haha...
Pd usia kandungan 17 minggu doktor kat KKIA kata baby agak kecil,x padan dgn usia kandungan.aku dah mula susah hati..tapi alhamdulillah last week sekali lagi aku d scan,doktor sahkan size bayi ku dah tahap normal. aku juga mula merasakan pergerakan baby.pergeraka pertama ku rasa bila baby mungkin sedang berpusing dan aku terasa kepalanya terbojol di tummy.... perasaan yg sgt sukar ditafsir... teruja,gembira,sayu syahdu..semua bercampur aduk..saat pertama yg ku rasakan tu juga di kongsi bersama hubby yg kebetulan ada d sisi.

Aku sangat menikmati proses kehamilan ku ini.walaupon kadang2 sedih sebab hubby cuma on weekend seja ada utk berkongsi proses ini...tapi bersyukur sebab aku tinggal bersama my beloved parents yg sgt2 prihatin dengan keadaan ku skg ni.

Tak sabar rasanya utk tau jantina baby.. pakaian dan kelengkapan baby,baru beli sikit2...klu dah tau jantina senang sket.tak tahan hati tgk baju baby gal...semua comel2....hehe

ok la,takat ni dulu.
nnt ada masa samb cerita.
sementara tu...doakan kesihatan baby n me sehingga semuanya selesai...
thanks for reading.

-xoxo-

(p/s:catatan kali ni ayatnya agak skema kan?hahahaha....lantak laa..layan je)

No comments:

Post a Comment